Tijdens de gure herfst en winterdagen kan je weerstand wel een boost gebruiken. Helemaal in deze tijd, nu we niet alleen met het griepvirus te maken hebben. Van huis uit leerde ik al over de werkzame stoffen van verschillende planten en dat je voor jezelf kunt zorgen met behulp van de natuur. Elke dag leer ik nog bij. Wat geeft Moeder Aarde ons toch veel!

Takjes van de Grove Den

Tijdens een mid winterwandeling eerder deze maand met Yoga lerares Yenny maakten we onderweg thee van grove den naalden. Het bleek niet toevallig dat Yenny juist de grove den als ingrediënt voor de thee had gekozen. Het is een natuurlijke bron van vitamine c en goed voor je weerstand omdat het de slijmvliezen beschermt en hersteld.

Ingrediënten voor Winterse Bos Thee

Natuurlijk nam ik een paar losse takjes mee om thuis verder te experimenteren. De smaak van thee van grove den is vergelijkbaar met brandnetel thee. Een frisgroene smaak. Je kunt verschillende winterse ingrediënten toevoegen om een heerlijke winter thee te maken. Kun je na een lange boswandeling lekker opwarmen met een hete kop zelf gebrouwen thee. En genieten van de heerlijke geur in huis die de thee geeft!

Recept voor winterse bos thee (voor een pot)

  • Handje naalden van de grove den (die herken je doordat de lange naalden in paartjes aan elkaar groeien)
  • 2 schijfjes sinaasappel
  • 3 steranijs
  • 2 kaneelstokjes

Laat de thee lekker lang trekken zodat de smaken de tijd hebben om tot hun recht te komen en de werkzame stoffen in de thee terecht komen. Enjoy!

Wil je ook eens een mindfulness wandeling maken met Yenny of een van haar yoga lessen volgen?
Op haar website vind je een actuele agenda: yoyental.com.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *